معرفی مجله

بشر در حالی وارد قرن ۲۱ شد که زندگی او تغییرات و دگرگونی های فراوانی نسبت به هزاره ها و قرون قبل از خود پیدا کرده بود. در چنین شرایطی است که از سوادهای هزاره سوم نام برده می شود. یعنی مجموعه مهارت ها و آگاهی هایی که برای انسان شهری شده امروز و در دنیای ارتباطات و رسانه به عنوان بایسته های ضروری زندگی او به شمار آمده و آشنایی با آنها به عنوان کلید توسعه انسانی و رشد و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی جوامع به شمار می رود و هر جامعه ای که فاقد آنهاست را می توان جامعه ای با مردمان بی سواد به شمار آورد.

گفتگو

یادداشت

۲۷

اردیبهشت

۱۳۹۶

سواد دینی و مصرف فرهنگی / علی الهی خراسانی

سوادهای عمومی که در فضا و نهادهای علمی مطرح می‌شود، شامل سواد رسانه‌ای، سواد هنری و … می‌باشد که «سواد دینی» نیز می‌تواند از این جمله سوادها باشد. اگر ما هویت اجتماعی را مجموعه‌ای از ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و الگوهای متفاوت رفتاری – اجتماعی در نظر بگیریم، این مجموعه تابعی از کنش‌های مصرفی هستند؛ بنابراین […]

ادامه

۲۷

اردیبهشت

۱۳۹۶

درآمدی بر چشم‌انداز سیاسی به مصرف فرهنگی در ایران امروز / مصطفی غفاری

«مصرف فرهنگی» در نگرش سنتی به طبقه‌بندی‌های علمی، ذیل جامعه‌شناسی فرهنگی قرار می‌گیرد؛ اما رویکرد مطالعات فرهنگی در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم تاکنون به خوبی نشان داده است که معنا و مدل مصرف فرهنگی و حتا تحول آن چه اندازه در گرو «مناسبات قدرت» است. از این رو به نظر می‌رسد که «چشم‌انداز […]

ادامه

گزارش

  • خندوانه و سواد عاطفی و اجتماعی / حسن دیانی

    بشر در حالی وارد قرن ۲۱ و هزاره سوم بعد از میلاد شد که زندگی او تغییرات و دگرگونی های فراوانی نسبت به هزاره ها و حتی قرون قبل از خود پیدا کرده بود. از چند قرن قبل با توسعه بهداشت و پزشکی، امید به زندگی افزایش یافته و در کنار توسعه بهره برداری از […]

  • معرفی ۸ کتاب برتر در حوزه مصرف فرهنگی / محمد جواد استادی

    از منظر بسیاری اندیشمندان و پژوهشگران، جهان و جامعه معاصر را می‌توان جامعه‌ای مصرفی دانست و از این منظر مورد مطالعه و بررسی قرار داد. مصرف به معنای کلان و کلی آن چنان قوله مهمی شده است که می‌توان تمام و یا بخش اعظم پددیه‌ها و رخدادهای فردی و اجتماعی را از دریچه آن مورد […]

اینفو گرافیک

تماس با ما

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام نباید خالی باشد
‍‍‍‍‍‍‍‍پست الکترونیکی نباید خالی نباشد
متن پیام نباید خالی باشد