معرفی مجله

مصرف کالا یا خدماتی که ارزش نمادین آن بیشتر از ارزش مادی و اقتصادی آن بوده و در جهت اقناع یک ضرورت و نیاز نمادین و فرهنگی صورت می­گیرد را مصرف فرهنگی می نامند. این نوع از مصرف موجب شکل دادن به سبک زندگی و هویت افراد شده و تخیل و اندیشه­ آنان را شکل […]

گفتگو

اشاره: مقوله مصرف فرهنگی، از موضوعات نوپدید در حوزهٔ فرهنگ است. این موضوع اگرچه تنها یکی از ریز موضوعات در سبک زندگی اسلامی است، امّا به باور بسیاری، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده سبک زندگی اسلامی را تشکیل می‌دهد. نوپدید بودن این مقوله باعث می‌شود، ابتدا در پی ارائه تعریف صحیحی از مقوله «مصرف فرهنگی» […]

یادداشت

تاملی انتقادی بر مصرف فرهنگی در غرب

ادامه

مصرف فرهنگی در ایران انفعال یا ابداع / حسن دیانی

ادامه

نگاهی انتقادی به تاثیر رسانه‌ها برمصرف فرهنگی؛ توطئه رسانه‌ای علیه مخاطب /ناصر نعمتی

ادامه

گزارش

  • کافه های فرهنگی یا کافه های فرنگی؟!

    پس از گشت و گذاری در کتابفروشی های خیابان انقلاب، به پیشنهاد یکی از دوستان که اتفاقا مدیر یک فروشگاه کتاب است، برای رفع خستگی و همچنین دیدن یک پدیده فرهنگی نسبتا نوین، به یکی از کافه کتاب های حوالی دانشگاه تهران رفتیم. به محض ورود، بر آن شدم تا تفاوت های یک کافه فرهنگی […]

  • مصرف و آگهی‌های تجاری تلویزیونی / محمد فتح‌آبادی

    امروز با بسیاری از پدیده‌هایی مواجه هستیم که چه آن‌ها را بپسندیم و چه نپسندیم کارکرد خویش را نظامات اجتماعی ایفا می‌کنند. تحقق بسیاری از آرمان‌ها و ایده‌آل‌های ما مبتنی بر شناخت و درک درست این پدیده‌ها و نه برخورد حذفی با آن‌ها خواهد بود. از جمله پدیده‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم پدیده […]

اینفو گرافیک

تماس با ما

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام نباید خالی باشد
‍‍‍‍‍‍‍‍پست الکترونیکی نباید خالی نباشد
متن پیام نباید خالی باشد